Thursday, March 11, 2010

"mampuih la kau"


Ari tuh aku pegi jalan-jalan kat tempat keje aku.. lepas tuh, aku ader jumpa benda yang pelik tengah menguit-nguit atas tanah..

bila aku datang tengok,

"ehh.. ader belut.."

aku amek.. aku jinjit bawak balik, nak tunjuk kek timah..

aku bawak naik kete, letak kat bawah seat kete..

bila sampai umah, aku tengok belut tuh dah keras.. sebab sejuk sangat aircond kete aku..

aku amek, letak dalam sink.

dia gerak sikit.

"fuhh.. nasib baik idup lagi.."

aku tengok dalam bilik, timah tido lagi..

bila aku pikir-pikir balik, aku maleh nak tunjuk

aku buang dia kat tepi paip depan umah..

aku amek gambar,

pastuh aku campak dalam longkang..

"mampuih la kau.."

mesti belut tuh cakap macam nih,

"cilakoooooo ehhh.. menyusah an den joo.. mano den nak carik sungai kek tongah panchor jaya nihhhh!!!!"

"belut yang teraniaya.."

3 tembakan:

  1. aiEN ( March 12, 2010 at 6:06 AM )

    ko boleh jeanjeng je belut ni????
    wahhhhhhhhh... aku tgk pon dh geli.. huhuhu.. den mmg x buleh nengok menda2 berkilat nih!

  2. syuhada ( March 13, 2010 at 12:44 AM )

    aritu jumpe cacing/anak ular kat dalam tanah mase tengah tanam pokok. camni gak rupenye tp kecik ar..goli den!!

  3. timah ( March 18, 2010 at 5:07 PM )

    alaaaaa,,kojutkan yolaa den.den teringin nak tengok bolut tuh.