Saturday, May 1, 2010

Kisah 4 bulan..



Dah lamo gilo tak update belog.. aku sebenarnya maleh nak update.. nak baca belog.. dan edit blog.. tapi kali nih perasaan yang bosan membelenggu tubuh badan aku yang sekeping nih..

aku baru ajerk berenti keje dengan sebuah kompeni pipe jacking terkemuka kat melesia nih.. mungin terkemuka kat area rantau asia tenggara nih kot.. sebab ader offer lain..

sebenarnya masa aku dapat offer nih dulu aku dah bagi tau yang aku nih bonded dengan PETRONAS.. cuma agaknya rezeki masa tuh dah sampai, aku dapat la keje situ.. tambah-tambah pulak aku dapat dok kat site, SEREMBAN.. dekat jerk kat umah aku..

Jadi dipendekkan cerita.. aku dapat kerja sebagai assistant project engineer kat situ.. aku rasa sangat bertuah sebab masa tuh projek masih rancak.. baru 50% berjalan.. dan aku dapat tengok proses pipe jacking secara lansung. aku dapat tengok proses nih dari A sampai lah aku berenti nih, aku dapat tengok sampai Y.. masa aku tinggalkan kompeni nih, baru 73% siap..

Aku rasa bertuah sebab banyak gilo pengalaman aku dapat.. aku dapat alami macam-macam teknikal problem.. macam-macam kerenah penduduk, dan dapat tengok macam-macam ragam manusia.. yealah, bukan senang nak jaga 50 staff dalam satu masa.. tambahan plak kat site tuh ader aku n sorang lagi engineer yang jaga site. Kene plak update machinery yang ada kat site.. sampai aku dah tak terjaga lagi.. kene pulak buat follow up machinary yang tak cukup, kene tanya masalah kat operator, pekerja dan supervisor.. fuhh.. macam-macam lagi keje wehh.. paper work tuh takpayah la cerita.. ada sampai satu masa aku redha jer tak siap keje.. kene marah tuh dah biasa.. hihihihi..

Semoga pengalaman bekerja selama 4 bulan nih akan membentuk jiwa aku menjadi matang, lebih terbuka dan bersedia untuk environment yang lebih mencabar.. pokok pangkalnya semua bergantung pada kita sendiri.. 4 bulan bekerja nih aku rasa macam dah 8 bulan bekerja plak..

Apa pun.. aku rasa, aku dah menyumbang sikit pada negeri tanah tumpah darahku.. membuat satu projek untuk rakyat.. ok apeerr... aku ucapkan terimakasih kepada semua..


"aku Anwar.. duduk dalam pembetung yang
bakal dipenuhi taik-taik orang seremban"



..apa akan terjadi pada aku 10 tahun akan datang.. itu kita tak tau..



5 tembakan:

  1. Asyraf Maskan ( May 1, 2010 at 11:06 PM )

    menarik pengalaman ko...aku rasa tak sabar nk keje pulak..

  2. Half ( May 1, 2010 at 11:17 PM )

    semoga ko berjaya (memanjangkan rambut dan kawin) dalam kerjaya dan masa hadapan
    =P

  3. Anwar Samad ( May 2, 2010 at 12:48 AM )

    ayap - blaja lagi seronok cappp..

    half - aminnn~~

  4. Anonymous ( May 2, 2010 at 7:31 PM )

    den pon dulu duduk gak bawah tembotung..main sorok2..

  5. syik s. ( May 12, 2010 at 10:13 PM )

    taik den sekali la makno eh?