Friday, August 14, 2009

Bermulanya Episode Tahi

AMARAN : Pada yang tak suka mender-mender berkaitan najis manusia, jangan la baca post aku kali nih..












" Sebelum dan selepas experiment aku.. aihh.. nih la experiment yang paling menyiksakan.."

Aku sekang tengah mula menyambung projek mengkaji air taik daripada semester lepas sebagai projek tahun akhir aku. Objektif projek aku, macam mana nak remove/reduce sulfide daripada wastewater. Mengkaji tahi pada semester lepas menyebabkan aku hilang kewarasan akal dan kehilangan helaian rambut yang banyak. Ini gara-gara tahi..

Hari-hari adalah hari bersama taik.. Pegi loji taik, angkat air taik, ukur air taik, uji air taik, dan buang taik.. kalo setakat terpalit ke muka tuh aku da rasa biasa da.. da macam rintik-rintik hujan yang membasahi muka. Kalo kaki termasuk dalam kolam taik tuh, da macam pegi bendang.. aku da malas da nak layan..

Dan setiap pagi aku akan bekejar ke lab untuk melihat perkembangan makhluk yang mendiami reaktor aku.. makhluk yang memakan taik... Dan aku sebenarnya rasa sangat tertekan, tanya la rumate aku..

Semester lepas, aku rasa aku sendri dah bosan dengan taik, dek setiap hari menonton air tahi seperti menonton tv..

Aper pon hidup aku, sikit sebanyak ada la effected dengan projek nih.. aku da makin yakin bila becakap pasal taik.. dan bleh la kira paham sikit-sikit pasal wastewater treatment nehh~

Dan aku pon da berenti makan char kue teow sebab... ermmm..... tak payah la aku cerita..

Aperpon semoga aku dapat mengharungi projek nih dengan jayanya.. dan moga sentiasa gembira dan tersenyum setiap ari semasa membancuh air taik untuk dikaji..

Semoga projek aku berjaya dan aku dapat menyiapkan kerja aku before due date..

"Ada rupa professor tak? (professor taik kucing~) "

p/s; sapa nak teman aku amek air taik isnin neh?

6 tembakan:

  1. Mysterious Lady ( August 15, 2009 at 3:58 AM )

    sila explain kenape ko xmkn char kuey teow dh? sbb aku pun mungkin consider berbuat demikian. haha

    nk amek air taik dpn umah ain ke? haha

  2. Kaloi ( August 15, 2009 at 9:56 AM )

    sbb bila aku tgk char kue teow tuh serupa dgn mender yg aku kaji~ ahahahahha

  3. Anonymous ( August 15, 2009 at 8:43 PM )

    kerol...asal plek sgt research ko nie..ko pilih ke tajuk kaji taik nie?

  4. izzahsamad ( August 19, 2009 at 2:43 PM )

    kers, ko x pkai glove ko?bia boto!!!!O.O

    pastu, den doakan pojek ko neh copek abis, dengan jayanye!!!objektif bnyk dah setel blom??kot dah siap writing, suh along cek ayat ko~den pon nak mintak tolong dio neh~ehehe

    bagusla ko buek pojek neh, esok2 kembangkan kek downstream yg dokek kwsn kilang~~takut sok kito dapek air dari negaro lain plak~ ~.~ simpang la jejauh!

  5. Anonymous ( August 22, 2009 at 1:31 AM )

    x risau ke taik tu nnt ade h1n1?

  6. Kaloi ( August 22, 2009 at 5:33 AM )

    kema, lecturer aku yg cadangkan tajuk.. aku jadi pak turut jer..

    ugly toad, aku tak geli main dengan air taik, tp geli dengan taik.. jgn harap aku nak tukar lampin budak..

    izzah, gambar tuh ekshen jo lobih.. lg pon maso tuh tongah kekurangan glove.. den report pon tak buek2 lg... nanati la den mintak along cek..

    anonymous, taik nih tak menyebabkan kita dapat H1N1, tp kalo berlaku infection, lg teruk dari tuh.. mintak jauh dek tuhan laaa...