Tuesday, August 25, 2009

Langgar Lari

(tak da kena mengena dengan post kali neh..)

Malam tuh masa tengah bwat report (padahal tengah chatting), ader la kawan aku send message pasal ader kawan aku nih eksiden, dan dia kata kawan aku tuh perlukan pertolongan.

Kuda belang tuh pandai bwat mime..
bleh freeze lama2..
badak sumbu tuh pon da bosan..

Tak tau la masa tuh, aku tengah mabuk makan cempedak goreng ker, atau aku memang selalu macam nih, aku dengan kurang sedar telah menalipon kawan aku yang eksiden tuh. Da 5 kali ringging, dia pon angkat tepon. Nasib baik. Dia kata dia tak cedera teruk, cuma luka-luka aja. Aku pulak sibuk tanya motor dia macam mana. Dia kata tayar depan remuk, dan tak leh nak gerak. Dia kata dia naik embulan ke spital. Ader orang kampung da tolong.

Aku dan 4 orang kawan aku lagi pon terus begegas ke spital tempat dia dimasukkan tuh. Nak melawat la.. Bila da dekat nak 45 minit perjalanan termasuk sesat, jumpa la spitalnya.

Nih gambar buaya masa aku melawat Zoo
Melaka cuti lepas..

Bila sampai, kawan aku pon tanya la pasal kawan aku tuh pada nurse kat kaunter..

".. kawan saya ader masuk sini tadi, eksiden moto, nama dia S, nak melawat dia boleh tak?"

pastuh nurse tuh balas..

"Oooo.. yang langgar babi tuh ker? Dia da balik da, setengah jam tadi."

Kalo nih cerita komik, aku rasa kitorang da jatuh terhumban kebelakang da.. tak pon ader peluh besar kat belakang kepala.. Buah tangan yang kitorang bawak tuh, kitorang pulun sebelum sempat bukak pintu kete. Sempat jugak la bergambar dengan ambulan sekejap. (gambar tak der, sebab aku pkai henpon amek gambar, tak reti nak transfer gambar ke pc)

Begitulah cerita tragis kawan aku yang kene langgar lari dek babi yang melintas jalan.. Kesian dia, semoga dia cepat sembuh..

TAK AMAN LA HIDUP KO WAHAI WILD BOAR!!!! GRRRRR!!!


Kerajaan perlu membina papan tanda awas di tempat-tempat tertentu..

4 tembakan:

  1. Mysterious Lady ( August 25, 2009 at 1:53 PM )

    Hahahahahah! Semangat nak lawat kawan dilanggar babi. Tanye die ade mendapat jangkitan H1N1 tak? Nayo jo.

  2. fizfai ( August 25, 2009 at 11:19 PM )

    memang betul la kata farah, kalau tension2, bukak je blog ko mesti mood akan berubah jadi lebih baik... tapi tu la... tak pasal2 je roomate aku ingat aku ni mental =P

  3. timah ( August 28, 2009 at 1:40 PM )

    uish..babi?pejadah eh dibuek kek tongah jalan gek eh..

  4. Kaloi ( August 29, 2009 at 11:11 AM )

    mysterious lady : babi utan dijamin bebas selsema.. hahahahaha

    fizfai : hehehehehe, x der aper pon.. beser2 jer..

    timah : da dio nak lalu.. nak buek cemno~