Sunday, January 31, 2010

Dunia baru

Hari nih dah genap sebulan aku keje kat seremban.. kat sebuah kompeni pembinaan yang baru nak tumbuh...

aku nak cerita nih pasal perasaan aku sebagai seorang budak (BUDAKKK KERRR???) yang baru keluar dari alam pembelajaran. Aku rasa sekarang aku kat tempat asing seperti di gurun gobi yang sejuk.. atau gurun atacama yang kering.. kat sini semuanya kasar.. semuanya besar dan semuanya DUEEEETTT...

Kat sini aku blaja pasal kehidupan.. masa aku praktikal dulu, aku rasa aku diberi tanggungjawab kecik.. jadi tak da la aku nampak benda-benda besar macam nih.. tapi kali nih, aku kene galas tanggungjawab yang besar dan berat kat bahu aku yang tegap neh (TEEGAPPPP KERRRRR???).

Tapi.. apa yang paling aku ingat sekali dalam hati nih, masa belajar kat sekolah dan universiti adalah tempoh yang amat menyeronokkan dan memberi seribu satu kenangan yang tak terhingga. Aku bernasib baik, sebab masa dulu, aku ader masuk aktiviti sampingan. Jadi takda la rasa terkilan sangat nak tinggal kan dunia remaja..

Aku sedang masuk ke fasa kesunyian alam. Fasa nih menyebabkan aku rasa aku sorang ajer kat dunia nih.. dan bumi berputar laju mengejar waktu. Dan aku masih lagi melihat dunia yang berganti siang malam tanpa henti. pergghh.. nak muntah aku.

Adakah ini sebenarnya tujuan hidup aku nih.. Keje seminggu 6 ari.. macam robot.. keje pagi petang malam.. nasib baik duduk umah sendri.. nasib baik ader tenet.. bleh chatting.. baca blog.. Kalo ader aper-apa masalah aku cerita kat family aku.. bapak aku la yang cuba memberi pandangan.. nasib baik mak aku pandai masak.. balik umah sonang ati bilo tengok lauk yang best..

Aku harap aku akan menjadi seorang manusia yang berjiwa kuat, matang, dan berfikiran terbuka demi merealisasikan impian yang diimpikan.. yea.. aku ada satu matlamat hidup yang pasti akan menjadi realiti satu ari nanti..

Pohon selasih permainan budak,
Berdaun sehelai dimakan kuda,
Bercerai kasih bertalak tidak,
Seribu tahun bertemu jua..

7 tembakan:

  1. Mysterious Lady ( February 1, 2010 at 2:36 AM )

    kerol kojo mano?

    best duk umah mak masak :'-(

  2. aiEN ( February 1, 2010 at 5:32 AM )

    kerol, ni keje sampingan ke tetap dah ni??? all the best ye.. ko kene bese kan... dah betol2 di alam dewasa skrg ni.. bilo nak kawen?? hahaha.. :-D

  3. OoizzioO ( February 1, 2010 at 12:16 PM )

    Aku sedang masuk ke fasa kesunyian alam (haih!!!udah bercouple...berdua-duaan..cintan cintun pun lonely lg ker)

    anyway anwar
    nun chook-bok ba-duel-guh-ya!
    (you will be blessed)!

  4. kemashady ( February 2, 2010 at 6:23 PM )

    wah...da kojo ko..gud luck kerol...mulo dr bwh lps 2 br bersenang2...adat la 2 keje mmg same je ari2..

  5. timah ( February 6, 2010 at 1:40 PM )

    apo peranan den kek umah?????

  6. Bajet ( February 6, 2010 at 10:25 PM )

    Good luck kerol.

  7. Kaloi ( February 11, 2010 at 12:03 AM )

    kojo kek somban jo syarulll

    ntah la ain.. kok takdo joki.. sini jo laa...

    lonely dari perspektif lain nih izzi oii.. mekasih la ye

    timokasih la kema.. kau lak jangan ashek comeh jo.. blaja rerajin..

    preanan kau ngabih an boreh jo la timah...

    mekasih la zali..