Tuesday, October 6, 2009

Hepi Birthday Mr F


Hari nih birthday rumate aku. 6 Oktober 2009. Da semilan ribu tahun aku kenal dia.. sejak dari foundation duduk sesama (kecuali time intern), sampai la skang nih, semester paling akhir kat UTP neh. Aku da ditakdirkan berumate dengan dia, bukan dengan sengaja, kenal masa register bilik depan registration counter kat blok Metana. Aku kata kat akak yang register tuh,

"kak, kalo buleh saya nak rumate dengan orang Islam.. senang nak solat..."
"..aaa.. boleh.. nanti akak carikan..." kata akak tuh sambil check list nama..

Masa yang sama, Farid pun ikut register sebelah aku, masa tuh dia pakai songkok itam.. ingat lebai mana la plak nih..
Jadi aku tanya la dia, da ader rumate ker belom.. dia kata tak ada.. jadi aku pon mintak la nak join dia jadi rumate. Itu ajer la ceritanya.

"Farid dan budak paling manja dalam rumah
kitorang, Jay..
"

Sebagai seorang pelajar sekolah harian yang tak pernah duduk asrama, aku blaja banyak mender untuk berdikari kat utp neh, daripada si Farid nih la aku blaja.. aku tanya la dia macam mana kebiasaan yang dibuat dek budak asrama.. dan kekangkadang aku peratikan la si farid nih bwat rutin harian, basuh baju pon aku tengok dia..
Sumer nih dibuat supaya segala menda lebih teratur.. dan menjadikan aku berasa seronok duduk kat UTP.

Daripada farid la aku kenal kengkawan aku yang ada skang nih seperti Zik, Matshin, Fizah dan lain-lain..

Kitorang da menempuh hidup yang pelbagai kat UTP neh dengam bermacam kerenah manusia (termasuk kerenah aku). Pegi mandi air terjun, camping, jalan-jalan.. dan macam-macam lagi.. Jadi segala pekara yang dibuat bersama neh akan tetap menjadi kenangan manis..

Kalo nak cerita pasal farid neh, seploh hari seploh malam pon tak abes. Dia memang pandai orangnya.. cepat ajer tangkap aper yang lecturer ajar.. sangat supportive.. good listener.. sopan santun.. pelawak orangnya.. dan paling penting, penyimpan mohor besar aku yang paling aku percaya.. dan dia sangat memahami tindak tanduk aku... dia tengok ajer muka aku, dia da tau aku nak cerita sesuatu.. so, memang dia bleh baca la aper aku nak buat..

Dari kiri, Anwar, Acap, Jay, Faiz, Mashin, Farid, Nik masa annual dinner

Bergaduh? stakat nih tak penah la bercekak bertumbuk.. bertengkar pon tak ader.. masing-masing da besar.. jadi kene la professional dalam bertindak.. aku tak tau la, aper sebenarnya anggapan rumate aku nih pada aku, yang selalu merepek-repek, dan suka mengadu yang bukan-bukan.. aku rasa mungkin akulah orang yang paling membosankan kat dunia neh..

sebagai seorang pelajar yang bijak dan cemerlang dalam pelajaran, dan penah berkerja di German selama lapan bulan, aku yakin Farid akan menjadi seorang pekerja yang sangat cemerlang. Tapi stakat nih dia kata dia nak sambung master dulu...

Kalo korang nak tau dia neh single mingle lagi.. kalo korang nak ngorat, bagi la tau dia sendri.. ramai pompwan minat
dia nih tau.. dulu dia nih peminat Megan Fox.. bila dapat tau minah tuh sebenarnya jantan, skang da tak minat lagi da.. HAHAHAHAHAHAHAHA

Akhir kata,

"..Farid, semoga ko cemerlang dunia akhirat "

Anwar dan Farid masa gi Tasik Kenyir,
apo dibuek kek situ.. bia la rahsio..



..Anwar - August 2009

7 tembakan:

  1. Jorji ( October 6, 2009 at 4:21 PM )

    boto kau takdo apo2 dgn budak farid ni?
    ekau jangan!
    eden maso nak register asrama marin den bagitau akak tu, "kak ,kalau boleh saya nak roomate pompuan, senang nak gosok baju"

    .."OK!" kata kakak tu.
    dia bagi aku satu bilik dengan dia.

  2. Anonymous ( October 6, 2009 at 7:48 PM )

    oh kerol..bc cite ko ni mcm kwn ko nie same je perangai cm ko..eppy bday la tuk die..

  3. Mysterious Lady ( October 6, 2009 at 8:00 PM )

    uu romantiknye kerol

  4. Kaloi ( October 6, 2009 at 8:24 PM )

    j - x do papo.. napo? polik bona ke posting den nih? sepo pompwan tuh? kak pida ko?

    ugly toad - ko mmg pandai, sbb tuh ckp pandai..

    kema - dio lagi andal

    gadis misteri - bilo kau ckp mcm nih den da pikir duo kali nak remove posting nih..

  5. Anonymous ( October 6, 2009 at 8:46 PM )

    ko pon handa yo..den tau..

  6. Asyraf Maskan ( October 7, 2009 at 1:21 AM )

    trsentuh aku baca post ni. yela bkn senang nak carik member baik.

  7. Kaloi ( October 7, 2009 at 4:51 PM )

    kema - mokasih la kema..
    acabond - tersontuh apo? kau pon baik jugak cap.. sopan santun.. peramah.. sojuk poghut omak kau.. selamat ari jadi la jugak.. samo dgn birthday farid ghupo eh..