Thursday, October 22, 2009

Kualiti vs Kuantiti

yea.. kalo korang tanya kat memanapon, memang kita akan jawab kualiti yang paling penting.. skarang nih aku tengah memandu diri aku ke arah kualiti yang sejahtera. maksudnya kualiti kerja aku mesti sedap mata memandang dan juga sedap badan membuatnya.

Aku sebenarnya memerlukan momentum untuk membuat sesuatu benda dengan bersungguh-sungguh..

Berbalik pada kualiti dan kuantiti nih, aku nak cerita la sket dengan pengalaman aku bwat teater kat U aku, kat ipoh dan kat kolumpo. Bukan nak cakap apa. Berdasarkan pengamatan aku, aku suka membilang pada kuantiti, yang tak sepatutnya aku ukur. Berapa banyak show yang dah dibuat bukan la sesuatu yang perlu dibanggakan, tapi nilai, kualiti dan kepuasan bagi setiap show itu yang lebih penting.

Banyak menda yang boleh dicerita berkisar dengan kualiti dan kuantiti pasal idop aku nih, contohnya macam ibadat, FYP, duit, kektus, lukisan2 aku.. dan macam2 lagi.. jadi kalo nak panjang lebar cerita cuma akan memalukan diri aja. Baik diam.

Aper pon, aku kene kuatkan ati nih mengatakan rezeki setiap manusia telah ditakdirkan oleh Allah. Cuma kene berusaha dengan bersungguh-sungguh. Pastikan hasil kerja yang di buat bagus dan memuaskan. Jangan bwat ala kadar dan sambil lewa.

Bagi semua krew Shark attack.. korang memang best. Aku tak tau nak cakap apa.. Hati aku nih tak terkata.. haish~ kucing betol la..

Anyway korang semua telah melakukan yang terbaik. Dan aku bangga dapat bekerja dengan korang, walopon aku tau korang ader komitmen lain seperti nak study, nak keje, nak main game, n layan awek/balak.

Akhir kata.. pastikan kualiti diri semakin meningkat, bersama sama dengan produtiviti.

posting kali nih tak ada gambar.. malas nak letak.. nak tengok gambar? tekan kat sini..

3 tembakan:

  1. Half ( October 22, 2009 at 7:31 PM )

    bgus la nuar...
    moga kite semua semakin cemerlang dan gemilang!!
    sama2 berdoa atas kejayaan masing2...

  2. Asyraf Maskan ( October 23, 2009 at 1:36 AM )

    tula aku tak brkesempatan nak layan aweks2 aku...tapi takpela...diorang memahami. mmg berbaloi

  3. Kaloi ( October 24, 2009 at 4:57 PM )

    half - insyaAllah

    acabond - kesian kat aweks dan BOFREN ko.. aku tumpang simpati..