Tuesday, October 13, 2009

Aku bukan budak malas..

Kalo kita dalam satu kumpulan, kene bergerak
bersama supaya kita jadi lebih kuat, macam
Avatar Aang, Katara dan Sokka
..

Da masuk minggu kedua aku gi ber-teater tour kat perak nih. Ujung minggu ari tuh kat utp, pastuh kat ipoh, sabtu ahad depan nih kat kolumpo.. terlalu banyak benda aku belajar daripada orang-orang sekeliling aku semasa proses berteater tuh.. Pekara-pekara yang memerlukan pemahaman sikap manusia, nilai-nilai kehidupan dan penghayatan pada dunia dan akhirat.. walopon aku sedar aku nih bukan baik sangat.. tapi aku berusaha untuk memperbaiki diri sendiri.

belajar nih memang sunyi kalo tak da aktiviti sampingan, terutama kalo ko nih jenis bukan yang suka menelan isik-isik buku.. aku bukan pemalas.. cuma kurang rajin untuk membaca buku.. aku suka kalo bertukar idea dalam kelas, daripada mendengar dan angguk pastuh habes kelas (aper kaitannya?).

Walaupon kau nampak tenang,
tapi hati ini siapa yang tau..

baru-baru nih banyak sangat mender berlaku kat aku.. macam-macam.. benda yang melibatkan kerugian dari segi DuET! Malas nak cerita, bwat sakit ati jer.. yang pasti, CAMERA aku da rosak! dugaan betol.

Kerja-kerja belajar aku nih banyak yang due dalam minggu teatre tour aku. Masa sangat suntuk. Aku betol kene bahagi masa elok-elok supaya keje tak makin berlambak.. dan pada masa yang sama, dapat rehat puas-puas. Tapi apa yang dirancang ashek tak jadi ajer.. beser la manusia.. (ada masa, ashek update blog aja.. mana taknya~)


Sebenarnya mak bapak aku da suruh aku berenti teater semester akhir nih.. Nak bwat macam mana. Takkan aku nak berlakon jadi orang sakit jantung depan rumate aku ari-ari macam masa aku foundation dulu (sblum terlibat dengan teater).


Aper pon aku berterima kasih pada famili aku, walau aper pon diorang tetap menyokong minat aku nih. Terima kasih jugak kepada 'kawan' aku yang sangat supportive dan memahami keadaan aku dalam menghadapi final sem nih. Dia siap datang dua kali untuk tengok show aku kat UTP dan Ipoh. Aku sangat menghargai sokongan anda semua.

Aku pas teater nih, nak gi air terjun dan mandi puas-puas..
sem nih sem akhir aku untuk bermain-main puas-puas..

If you guys do not know where to spend ur time for this coming Deepavali holiday, come and watch my theatre group performance in Taman Budaya Kuala Lumpur on Saturday and Sunday. Further details, you may visit HERE. Rugi la kalo kami da penat berlatih, cuma kerusi aja yang menonton.. Budak bawah 12 tahun FREE aja.. jom la.. Cerita memang best dan kelakar..


5 tembakan:

  1. Mysterious Lady ( October 14, 2009 at 12:37 AM )

    aku teringin nak pegi tengok show ko kalo ade org nk buat rombongan sila contact aku ye terimekasih

  2. Anonymous ( October 15, 2009 at 1:18 AM )

    aku pon sharul...klu ade sape2 nak pg..sile ajak!!!..haha
    kerol..teringat aku mase kite pg times square n main2 kat theme park 2...
    ko mmg diam gile klu takut...aneh..haha...

  3. Anwar Samad ( October 15, 2009 at 1:46 PM )

    ugly-toad - ko puji aku lebih2 nih ko nak apa? nak pinjam dwet aku x ada..

    gadis misteri - mai la datang.. famili aku dtg ari ahad.. bila la ko nak dtg tgk show aku lagi.. nih antara show last aku sblm aku grad..blan depan da abes blaja da..

    kema - aku diam bila takut sangat..

  4. izzahsamad ( October 15, 2009 at 11:59 PM )

    ape maksud ko, ni ANTARA show last ko sblm grad?ado show lain yg menyusul ko?~.~

  5. Kaloi ( October 16, 2009 at 12:01 AM )

    ado show dalaman... ado nak buek short teater kocik2 untuk bebudak yg nak grad..