Friday, July 3, 2009

Nak gi camping

Nih gambar kat Pulau Redang masa gi sana taun 2007

Aku tak sabar giler nak gi camping dengan rumate and hosemate aku, farid, mashin, jay, dengan acap. Kitorang nak pegi camping kat Pulau Tinggi. Nih memang style komando, diulangi komando, bukan komodo. kitorang akan makan sesimple yang buleh dan akan mengembara di alam yang tidak pernah dijejaki. Acap pon kata nak tangkap beruang kat pulau tuh., so dia bawak perangkap kaki beruang (jangan mashin yang masuk perangkap sudahh~).

Snorkeling, jungle trecking, hiking dan mandi air terjun bersama kengkawankat pulau tuh (macam survivor lak). Pulau tinggi nih letaknya kat Johor, area Mersing dan dekat dengan Pulau Tioman.

Preparation rasanya dah 50%, tinggal nak beli makanan ajer kot. So, sabtu nih para general akan berkumpul di kolumpo dan stay umah General Mashin untuk mendapat taklimat dan tactical strategy untuk ke sana. Pegi naik kete mashin. Kami mungkin akan bertolak awal pagi, dalam kol 4 pagi kot, sebab da kene sampai kat sana, dalam kol 10.30 AM. Kol 11 AM da nak naik speed boat ke pulau.

Heharap kepuasan kali nih setanding dengan kepuasan masa pegi kat Pulau Redang dua taun lepas. Semoga segalanya berjalan lancar....


Semoga Allah Selamatkan Kami
Daripada H1N1 dan daripada segala musibah yang melanda.
Ya Rabb, lancarkanlah perjalanan kami.


2 tembakan:

  1. Mysterious Lady ( July 3, 2009 at 11:40 PM )

    uiii best!
    aku teringin sgt nk pegi redang!

  2. syik s. ( July 8, 2009 at 7:41 PM )

    hermannn!! kaki kau dah elok ko nak poie camping ni? kau jangan nak bergonjeng yo kojo eh! cakap ngan kawan kau tu, bilo dio dapek beruang tu dio nak buek apo? tak kesian ko kek binatang yang dah nak pupus tu? osah tak elok eh!