Wednesday, July 29, 2009

Meletop wehh..

Artis-artis yang bakal meletop

Ari neh, show mime dari group teater aku.. dan aku pon telibat la jugak dalam mime neh.. nih penglibatan aku kedua dalam show mime untuk semester neh. Sebelum nih aku tolong senior-senior teater aku bwat promotion mime kat Central Market.. kat annex ker ape ntah namanya.. aku pon tak tau..

Masa tuh, aku bwat la freeze.. berdiri tegak macam patung.. pastuh, bwat la satu dua piece mime, sambil dibantu oleh kawan-kawan aku membagi-bagikan flyers pada orang yang lalu lalang. Memang cara nih dapat attract attention orang yang lalu lalang.. Ader budak tuh cakap kat bapak dia..

"Papa.. itu orang betol ker patung..."
"Patung..."
"Orang betol la.. tadi nampak tangan dia gerak.."

Sampai skang aku tak boleh lupa, aku da membuat mender yang memalukan tuh.. walopon macam agak malu, tapi aku nasihatkan diri aku, mender-mender nih cuma perkara yang terjadi dalam hari-hari yang berlalu..nih untuk jadikan aku berani la kononnya~ so tak der la malu sangat..

Untuk show kedua nih, aku dengan si ugly toad draft la jalan ceritanya.. Memula nak bwat stail sound effect, tapi dah konsep kene pkai alam sekitar, sempena debat alam sekitar tuh, kene la bwat ikut konsep..

Naseb baik si mamat tuh banyak idea.. menarik la jalan ceritanya, kemudian idea tuh di ditokok tambah lagi dek bebudak mimers yang lain.. Untuk yang mime kali neh, aku jadi pencerita.. jadi tak der la pakai makeup. (bagi la peluang kat junior-junior belakon)

Dan persembahan tuh mendapat sambutan yang sangat memberangsangkan dari semua pihak. Aku tengok Dato' Rektor aku tuh ashek tesengeh ajer tengok bebudak tuh bwat persembahan.. (mungkin sebab suara aku yang meriah kot???). MENTERI PON DATANG WOIITTT!!

Aku rasa puas hati sebab show kali nih berjaya dengan cemerlang. Aku tak sabar untuk show yang akan datang!!!!

6 tembakan:

  1. Anwar Samad ( July 29, 2009 at 7:29 PM )

    aah.. ader darkside dalam kumpulan nih.. aper pon good luck pada THE ONLY MALAYSIAN mimers~ (i think so~)

  2. Mysterious Lady ( July 29, 2009 at 11:05 PM )

    x ajk pon nk g tgk

  3. Anwar Samad ( August 2, 2009 at 1:51 PM )

    aku bukan gi tgok sharul oi.. aku wat persembhan..

  4. syik s. ( August 3, 2009 at 9:43 AM )

    tengok kerul buat mime sowang2 pun dah syiok belum tengok the whole group lagi...messstii lagi syiok!

  5. izzahsamad ( August 13, 2009 at 2:28 PM )

    tahniah yo!mano video eh?encore please!ehehe


    syik: sodap nengok eh kan long~seb bek kito nih qarib, kot x, kono yo hulur duit gak eh~hehe

  6. Kaloi ( August 13, 2009 at 11:54 PM )

    buek mime, bukan sumorang paham.. ado yo yang tak pahamm.. ntah apo ntah.. TIMO KASIH LA YO...