Tuesday, July 14, 2009

Poi sekolah la, pemalehhh!!!

Aku masih kat umah nih.. umah yang sunyi tetiap pagi... tetiap ari, rutin aku sama.. (malas nak cerita..) dan membosankan... (sebab aku yang bwat mender neh bosan)

Aper yang menarik pada setiap ari, aku selalu dengar anak jiran aku kene marah dengan mak dia.. aku rasa anak dia sorang ajer kot.. Tetiap pagi kol 12.. mesti da ader suara pompwan menjerit..

ilustrasi pelukis gambar jiran belakang rumah yang garang

"Den sughuh kau poi sekolah, kau maleh.. lopeh tuh buek sepah dalam ghumah.. kau den cubit kang...."

pastuh senyap...

"HAAA!! Melalak.. tuh yo la yang kau tau... "

lepas tuh senyap...
lepas tuh sambung balik...

" nih den sughuh kau komeh an bembaghang nih, kau tak buek.. nih sepo sughuh memandai cabut an bondo nih.... pasang balik"

lepas tuh senyap lagi...
pastuh aku dengar orang tumbuk lesung batu..

"TUNG TANG TUNG TANG TUNG TANG"

Bakal ibu ibu dinasihati tidak menggunakan lesung batu
pada manusia, terutama pada anak-anak dan SUAMI.

Aku harap mak dia tumbuk lada, dan bukan guna lesung batu tuh untuk tumbuk anak dia...
Akhirnya petang tuh kompem la yang mak dia tumbuk lada dan bukan anak dia, sebab aku dengar mak dia marah anak dia lagi..

"kocik an sikit tibi tuh.. memokak yo..."

Tetiap ari.. mender yang sama.. garang betol emak dia nih.. suara dia nyaring.. aku rasa mak dia kalo ajak lawan musabaqah nih mesti menang.. tak pun ajak jadi peraih undi.. mesti tinggi bayaran dia...

Akak kalo bayar lobih, lagi tinggi sogho akak...
akak dah beso prektis kek umah

Aper pon cuti kali nih aku da bejaya menghabiskan satu novel yang seronok dan menyeronokkan.. bukan senang nak soh aku baca novel.. citer pasal minah nih namanya Steph Landry yang nak jadi popular untuk memikat ati mamat ensem kat sekolah dia, Mark yang da ader makwe, Lauren Moffat..

Steph ader kawan baik namanya Becca dan Jason, tak suka bercampur dengan budak-budak sekolah, jadi diorang nih low profile la.. Berpandukan sebuah buku, dia ikut la nasihat dan menjadi budak yang popular dalam masa yang singkat.. tapi akhirnya dia sedar, dia tak cinta kat Mark tuhh.. dan dia sedar, dia neh suka kat Jason (walopon aku da dapat agak dari awal, tapi jalan citer dia DAMN good!).

So skang aku tengah baca buku pasal orang mati laki plak.. aku TERPAKSA membaca novel nih memandangkan aku dah khatam berbelas kali semua komik shinchan simpanan aku, dan da rasa jemu.. dan MUAK!!! jadi aku beralih pada novel-novel akak-akak aku..

Kalo hafal quran lagi berpaedah.. nih shin chan.. apo nak jadi...

Nih ajer la post aku kali neh.. oh ya.. skang nih aku masih dengar mak dia tumbuk lesung batu lagi.. rajin betol.. da kol 10 malam pon tumbuk lesung lagi..

p/s : aku tak kenal mak dan anak jiran aku nih...

6 tembakan:

  1. ~ain~ ( July 15, 2009 at 12:04 AM )

    haha.. lawak giler ko nih kerol..
    bole plak tu dgr dgn sgt jelas jiran ko tu membebel kan.. hehe.. sian ank dia.. mesti panas je telinge!

    kerol, cmne ko bole kat rumah lagi ni?? bukan dh balik sane ke...

  2. Kaloi ( July 15, 2009 at 12:51 AM )

    ala.. blakang nih jer umah dia.. kalo dia jerit sket da dengar.. tuh sebab suara anak dia aku tak dengar.. dengar suara mak dia ajer.. sebab mak dia yang suka menjerit... anak dia kecik lagi.. aku rasa tadika kot..

    aku balik ahad depan.. aku pospon balik utp.. sebab aku kene selsema... hehehehehe

  3. izzahsamad ( July 16, 2009 at 4:24 PM )

    kers,

    g tgk site ni~~psl gunekan enzim utk remove odor, cleansing agent jugak~~

    http://www.o3enzyme.com/enzymeproduction.htm

    t share opinion ko dgn den yo!

  4. izzahsamad ( August 13, 2009 at 2:37 PM )

    den ado dongar aritu drama ni...lawak boto~

    pss~~diorg cat bilik makan diorg, bilik yg ngadap bilik ko tu~xsngajo den nampak, maklumla, parking lot den kan kek blakang tuh~

  5. Kaloi ( August 13, 2009 at 11:56 PM )

    anak eh kocik lagi.. patut la bega~

  6. izzahsamad ( August 19, 2009 at 2:58 PM )

    tapi sekurang eh, xmenjawab time omak eh maghah~copek la sojuk sket ati omak eh~~hehe