Monday, November 23, 2009

Jenjalan Ipoh

Pada ari Sabtu lepas, aku dan semua housemate aku da dijemput oleh sesorang untuk bersama-sama memeriahkan final year final sem kami.. Kalo nak diikutkan aku cukup bertuah sebab dapat berkawan dengan dia memandangkan dia seorang pelajar yang cukup berpengalaman dan selalu la meminta nasihat dan tunjuk ajar dari dia dalam memilih hala tuju hidup neh. Senang cerita, kami semua memang kamceng (malas nak cerita meleret2).

Program kitorang mula lepas Jay habes paper Process Design Facilities nya.. Dalam kol 2 kitorang bertolak dari UTP ke Ipoh. Aku, Farid dan Faiz, naik kereta Abg Matnor. Jay, Zik, Nik, Mashin naik kete Acap.

Sampai Ipoh, kitorang pegi Ipoh Parade. Situ Kitorang main Bowling. Lepas main bowling aku sempat betolkan jam tangan aku nih.. Battery da kong!

Abg Matnor tgh main bowling.. sebelah tuh farid.

Faiz dan Abg Matnor

Anwar, Mashin, Farid dan Zik


Jay budak sengal. Acap tengah tahan panas
sebab makan kaya ball

Nih bukan aku yang bwat.. Nih Mashin punya keje.


Lepas gi Ipoh, kitorang gi Karoke. Memasing tak segan silu nak menunjukkan bakat terpendam memasing. Abang Matnor pon sporting. NIK aja yang macam biasa... TIDO! Lagu terakhir kitorang nyanyi ialah yang paling best sekali, lagu Jalur Gemilang. Semua orang berdiri masa neh.. (kecuali Nik yg tengah tido).


Nik dan kengkawan masa start nak karoke.

Nik lepas 10 minit karoke

Paling kental, mashin la.. Farid pn bleh tahan..

Acap tgh posing


Lepas penat Karoke, kitorang makan kat Restoran Simpang Tiga, kat Green Town. Nih Restoran Masakan Padang. Aku da makan 3 kali da kat sini. Lauk dia MEMANG SEDAP! Kalo sesapa datang sini, aku propose makan gulai isi ikan dengan kari kambing dia.. makk aih.. sodap bona lak ghaso eh.. macam omak ngan ayah den masak.



Mashin merupakan pengatur strategy yang bagus..
dia soh jay
ngan nik dok sebelah dia untuk
mengelakkan persaingan masa
makan..
yea la.. deduorang nih species tak suka makan.


Sebelom makan

30 minit lepas makan.. Bebudak nih kata.. "kami mahu lagiii..."
terpaksa la order lagi sebakul nasik dengan dua pinggan ayam goreng..
perot memasing macam lori sampah.. teeeettt~



Lepas makan kitorang jenjalan kat Gerbang Malam. Aku beli dompet baru.. YEAYY!! Matshin and the geng beli alatan untuk bwat MAGIC!

LAST SEKALI!!! macam beser la.. tengok wayang.. Show kol 1030malam. Movie 2012 memang best.

Sebelom masuk panggung

Paih sempat tunjuk alat magic yang diorang beli..


Lepas habeh tengok wayang.. dalam kol 130, kitorang teros cabut balik UTP. Da nak kol 2 baru sampai UTP! Alhamdulillah.. selamat da. SERONOK!!!



Amek gambar kat depan bowling centre.

Perbelanjaan program kami ditaja oleh Abang Matnor. Terima kasih.
Semoga abang panjang umur dan murah rezeki.

6 tembakan:

  1. Akin Muhammad ( November 23, 2009 at 7:18 AM )

    haha. hari tu pun kitaorg karaoke lagu jalur gemilang jugak sebagai penutup! bagus bagus rakyat Malaysia katakan hehe

  2. Anwar Samad ( November 23, 2009 at 6:57 PM )

    auh.. yea ker? hahahaha.. mmg bersemangat!

  3. timah!! ( November 23, 2009 at 8:10 PM )

    ceh ceh ..

    AP konon...
    kekekeke!

  4. Half ( November 23, 2009 at 8:16 PM )

    ouh, abg matnor nama die.. hehe..

  5. Unknown ( November 28, 2009 at 3:05 PM )

    Nuar...aku amek paper plant utility system laa....hahahaha

  6. Anwar Samad ( November 28, 2009 at 9:20 PM )

    timah - AP? ker ko ank kata IP?

    half - yea.. abang Matnor..

    Jay - er.. hehehehehe.. aku main sebat jer...