Friday, December 18, 2009

Aper nak buat?

ketus mempunyai seni yang cukup menarik

Ari nih tak tau apa nak bwat.. tapi hari nih hari penting bg mama dan papa, sebab ulang taun anniversary depa yang ke... Semoga mereka bahagia sampai ke anak cucu..

Aku masih terlantar di rumah teres satu tingkat ini. Petang-petang ujan. Aku akan online pagi, petang dan malam untuk menghilangkan bosan. Tapi aku cuma melawat facebook, jobstreet, website SPA dan website politik aje.. Kalo bosan jugak, aku akan baca novel, atau komik. Buku kat umah aku nih memang banyak. Cuma aku nih bukan rajin baca, kecuali buku tuh betol-betol menarik.

Selain kektus, aku suka pokok bunga kertas

Kalo nak tanya aktiviti aku, memang bosan. Tapi aku cuba pelbagaikan. Skrang nih aku tengah sibuk membela kektus aku sambil menjaga kebajikan pokok-pokok bunga mak aku. Semalam aku trim pokok-pokok bunga kertas tuh sampai kurus.. Sebab nak galakkan bunga. Lepas tuh aku baja dengan baja taik ayam.

Untuk kektus, aku baru beli baja khas berharga RM8. Dulu aku ader ura-ura nak jual kektus. Tapi memandangkan aku perlukan masa lama untuk menghasilkan jumlah yg besar, aku padamkan ajer hasrat tuh. Yang penting skang aku bela depa sampai depa gemuk dan gebu dan berbunga semula. Dan, aku cuba balik teknik grafting yang aku pernah cuba masa form 1 dulu. Aku akan try balik kali nih, harap-harap berjaya.

Itu aja stakat nih. bye~

Selamat Menyambut Awal Muharam 1431 Hijrah

5 tembakan:

  1. FizFai ( December 18, 2009 at 7:56 AM )

    Hahaha...kebun kektus tu tak boleh lawan farmville den la kalau camtu...

    Happy anniversary utk kaloi... ooops... untuk your mama n papa...

    Selamat menyambut awal Muharram 1431... semoga hari2 yg bakal mendatang ni membawa lebih kebahagiaan dan keberkatan daripadaNya...

  2. ~ain~ ( December 18, 2009 at 10:22 AM )

    ni apehal semenjak dah meninggal kan perak tercinta ko plak nak loghat perak ni kerol oii..

    hehehe.. menarik sungguh dpt dok rumah relex2 trim2 pokok cmtu.. waaaaaa... nak balik..

  3. Anonymous ( December 20, 2009 at 6:54 PM )

    wah..ko mmg minat bunga la..sgt cket kot laki minat bunga...
    papepon...
    slamat bcuti...

  4. Anonymous ( December 20, 2009 at 6:54 PM )

    wah..ko mmg minat bunga la..sgt cket kot laki minat bunga...
    papepon...
    slamat bcuti...

  5. Kaloi ( December 28, 2009 at 5:03 PM )

    fizfai - kebun kektus aku kecik ajer fizah oii.. terima kasih yea.. semoga sama-sama bahagia..

    ain - trim pokok tuh menunjukkan dah takda keje nak bwat ain oii..

    kema- aku lelaki istimewa.. cheeeyyy~~ HAHAHAHAHAHAHA