Monday, December 14, 2009

Selamat Tinggal..

Sekejap lagi aku akan tinggalkan UTP.. mungkin tinggalkan untuk selamanya..

ader rasa sedih.. sikit.. sebab..

tinggalkan tempat yang banyak mengajar aku tentang kehidupan..

tinggalkan rumate aku, mungkin dalam jangka masa yang panjang..

tinggalkan kawan-kawan aku.. entah bila jumpa lagi..

tinggalkan hostel aku.. yang sunyi..

aper pon pengalaman yang aku dapat, baik atau buruk, aku jadikan ia sebagai pengajaran dan panduan untuk menjadi insan yang lebih baik..

kawan memang sesuatu yang sangat bernilai pada aku.. terutama kawan yang baik macam dia.. dan dia.. aku doakan semoga mereka berjaya dalam kehidupan memasing..

jadi nih ada tiga rangkap pantun sempena perpisahan nih..

pulau pandan jauh ke tengah,
gunung daik bercabang tiga,
hancur badan dikandung tanah,
budi yang baik dikenang jua.

kalo ada jarum yang patah,
jangan disimpan di dalam peti,
kalau ada silap dan salah,
jangan disimpa didalam hati.

kalo ada sumur di ladang,
bleh hamba menumpang mandi,
kalo ada umur yang panjang,
boleh kita berjumpa lagi.

bye-bye...

MMmmuuuuuuuu~~~ (tiru cara ash menangis..)


-Anwar Samad.

4 tembakan:

  1. izzahsamad ( December 15, 2009 at 5:15 PM )

    yaaayyy~~dah bertambah sorang bomoh pembersih kek umah!!

  2. Anonymous ( December 15, 2009 at 8:19 PM )

    hehheemakin pemaleh la den!

  3. k e r e p e k t e m p e ( December 15, 2009 at 9:42 PM )

    semakin jauh dari ipoh, semakin dekat kepada keluarga

  4. Kaloi ( December 28, 2009 at 4:51 PM )

    ija - yeayy~ den tak buek apo punn kek umah~

    kerepek - semakin hilang dari ingatan..

    uglytoad - ari tuh baru tgk ko menangis.. huh~