Monday, December 28, 2009

Pergi jenjalan jer

Awan berarak lalu menunjukkan kuasa suria yang terik..Angin sepoi-sepoi bahasa menghembus rambut yang panjang mengurai.. seekor lembu melintas menoleh pada aku.. lalu aku honk lembu tersebut. Lembu yang sememangnya lembu, membuat muka tak bersalah lalu menundukkan kepala dan berlalu ke tepi. (amacam?? ader gaya penulis novel abstract?)

Ari jumaat lepas aku pegi melawat sebuah taman haiwan kat Jalan Seremban-Kuala Klawang, menghala ke pekan Pantai. Tempat nih bawah kelolaan Jabatan Haiwan N. Sembilan. Cuma dalam 15 minit dari pusat bandar dan cuma 5 minit kalo drive dari rumah aku. Tempat nih menarik dan memang patut dikunjungi oleh penduduk Seremban yang nak berekreasi dan melapangkan minda. Kalo nak jogging pon boleh. Masuk free, cuma kene tulis nama aja.

Masa aku pegi tu pon, aku bawak kawan aku yang datang dari Kedah pegi melawat, sebab dia kata dia tak penah tengok burung ostrich. kesian. Kat sini ada beberapa haiwan yang menakjubkan seperti burung ostrich mata dua, unta leher panjang, merak kepala berjambul, rusa kaki empat, lembu perut besar, dan monyet ekor panjang. Tak da la banyak binatang macam kat zoo tuh. Tapi tempat dia memang menarik. Kalo bawak cucu atau anak-anak berjalan memang sesuai la.

rusa kaki empat sedang memenuhkan empat perutnya

landak duri banyak pon ada

model upahan bersama beruk ekor panjang

unta leher panjang yang tak berenti-renti makan

itik putih nih boleh terapung atas air! MENAJUBKAN!!!

anak rusa kaki empat nih sangat jinak..
dia nak ikut aku balik..
tapi pak gad tak kasi

ini salah seko rusa kaki empat yang jinak

Kalo ader kelapangan masa jom la naik kete ronda-ronda kat sini.. Kalo nak aku jadi pemandu pelancong bleh gak. Tapi kene la bayar sket.. muahahahahaha..

6 tembakan:

  1. k e r e p e k t e m p e ( December 28, 2009 at 6:41 PM )

    gambar #4 tu gaya anep mcm serupa ngan leher unta hahaha

  2. Anwar Samad ( December 28, 2009 at 9:52 PM )

    anip memang unta pun.. boleh hidup kat tempat yang orang lain tak boleh lalu..

  3. Mysterious Lady ( December 29, 2009 at 12:06 AM )

    ooh ini la tompek burung untoo ko koba tu? mano tak nampak pun burung eh

  4. Anwar Samad ( January 7, 2010 at 10:55 PM )

    adooo.. maleh nak tunjuk.. kang korang tak nak poiii..

  5. SaPek ( January 8, 2010 at 6:00 PM )

    ko bwt ape ngan anep!! jgn smpai nnt dengar berita dlm paper bkn2 sudey... " atok mencabul cucu jantannya!" kikikiki

  6. Kaloi ( January 10, 2010 at 11:35 AM )

    GRRRR!!!!!! aper nehhh~~