Tuesday, September 1, 2009

Cuti Merdeka

"Selamat menyambut hari kemerdekaan ke 52, duhai Malaysiaku tercinta"

Balik cuti merdeka ari tuh, aku balik dengan kawan aku, Fareez n Lukman. Naik kete Fareez yang kedekut nak pasang aircond level 2.. GERAM AKU!! (kete da la panas). So, masa dia gi toilet, aku pasang aircond sampai full, puas ati aku..










" Nampak tak ader orang posing atas lori tuh..
Tau2 jer aku nak amek gambar "

"Dulu kecik-kecik, aku suka main kren permainan.. sebab nampak GAGAH! "


Bila sampai rumah, rerupanya nenek aku da sampai kat rumah, mak aku jemput dari Bukit Rokan. Dia datang untuk lepak-lepak dengan kami sekeluarga. Tapi yang aku geram, bila sampai jer bilik aku, aku nampak satu benda yang mencemarkan pemandangan.. ianya adalah seperti di bawah...













" Ader ke patut gantung gergaji dalam bilik tido aku.. banyak tempat lain nak simpan gergaji neehhh.. adoi... aku tau la sapa punya keja~ "

Petang tuh mak aku masak macam-macam! Tapi aku da lupa. Yang penting, gulai daging masak lemak yang mak aku masak. SODAPPPP!!!! MASAKAN WAJIB! Kalo Orang Negeri Sembilan nih, tak makan masak lemak dalam seminggu, dia akan jadi tak tentu arah.. Tapi aku tak kesah sangat, sebab aku orang Vietnam. (sampai skang Pak Ali, owner cafe kat kolej ingat, aku nih orang Indonesia, dulu pembantu dia ingat aku orang Vietnam, makcik kue teow plak ingat aku asal dari Jakarta... HUMMPHHH!!)

Ari first aku tak banyak bwat apa, tido aja kat umah. Ari second pon sama dan ari third pon sama jugak sebenarnya. Apa yang aku bwat, baca komik shinchan, tengok-tengok atlas dunia dan tengok-tengok pokok-pokok kektus aku.. Dan balancenya, aku mengacau GTALK kengkawan aku yang tak balik umah.



















"Sebatang kektus aku da berbunga.. kembar dia yang satu
lagi da beranak 3.. Sangat suka ati..
(skang sudah mula menyayangi kektus aku balik daaa~)
"

Merdeka kali nih kurang merasa meriahnya, sebab aku tak jumpa bendera kat umah aku untuk digantung. Ntah mana bebudak nih simpan, aku pun tak tau. Sebelum balik, aku pegi berbuka dengan kengkawan kelas aku kat MAN TOMYAM. Macam biasala bebudak neh.. Ashek nak bergosip ajer.. Naseb baik aku laki. (budak laki yang datang pon 3 orang jer~). Dan akhir perjumpaan tuh, ader hadiah untuk kawan aku yang nak gi UK. sambung blaja. Tahniah la yea. dapek kau poi UK.










"Berbuka puasa sambil bercerita... Macam-macam benda nak update, dan paling tak up to date, aku la.. Arif dengan Tom pon up to date, kemain korang yea!"

Tuh jer la, cerita-cerita bosan aku, kehidupan bosan yang biasa.. dalam Bulan yang MULIA!

" On the way balik ke Perak, naik komuter, tron kat Kajang,
SAMPAH SARAP MELAMBAK-LAMBAK!!!
Diorang tak kutip sampah ker? Sesiapa bertanggungjawab,
sila cek elok-elok bandar anda yea?
"



6 tembakan:

  1. Anonymous ( September 1, 2009 at 12:10 PM )

    kerol..po pulak ko x up to date..ok pe ko mlm 2...haha..bestkn dpt jumpo cm2..da konyang makin mengilai2 golak eh...huhu

  2. syik s. ( September 1, 2009 at 6:08 PM )

    kerul tak konyang pun mengilai2 golak ehh!

  3. timah ( September 1, 2009 at 9:12 PM )

    ontah eh..lopeh tu,balik umah yoo..dihalau eh aik eh yang baru nak bukak komputa tu poie baco buku..den barula nak bukak..da la tu,main eh bukan maik lamo lak tu..ampeh..



    pasal gergaji tu..den report kek papaaa~~papa yang gantung..dikoba eh kek den asal dio gantung tu..seni.

  4. Mysterious Lady ( September 1, 2009 at 10:33 PM )

    den poie vietnam aritu, xdo pulak nmpk yg muko mcm kau =p

  5. teddybiegirl ( September 2, 2009 at 10:06 AM )

    haaa...nie
    mesty kojo pak cik samad
    yg gntung bender tu kan...hehe

  6. Kaloi ( September 2, 2009 at 7:14 PM )

    kema - aah.. best2.. peh nih tak cukup korum la kito.. ain x do..

    syik - kau pon samo yo~

    timah - yo kau asek2 main komputer jo.. mano tak eh..

    Mysterious lady - yang kau poi tuh agak eh bolah utaro.. den maksud an tuh bolah2 ho chi mnh tuh~ ahahahaha

    ugly toad - hei2.. aku cakap mender yg betol.. da dia memang kedekut.. panas2 terik pon dia guna aircond level satu, kata nak jimat mnyk... ala dia tau aku kutuk dia..

    teddybiegirl - sepo la laie kok bukan dio~