Friday, September 4, 2009

Nasib baik

"Gua tak sokong amerika, cawan nih bapak gua kasi"

Satu pagi tuh, gua nampak rumate gua bekelubung dalam selimut.
"Ekau napo? Domam ko?"
"Sojuk yo raso eh ha.." dia jawab.
Gua memang speaking negeri dengan rumate gua yang asalnya orang Taiping.
Gua rasa dahi dia.. Panas. Lepas aja solat magrib, gua antar dia gi klinik. Kol 7.45 da sampai. Tapi klinik bukak 8.45. Macam haram.
"Lu orang kalo tak nak berniaga, bek takyah bukak klinik.. balik kampung tanam ubi jer la...," gua jerit dalam ati.
Da la banyak nyamuk kat luar klinik. Sebab dek bosan, gua sempat prektis mime kat luar klinik. Bila klinik da bukak, doktor cek rumate gua. Doktor kata dia kena dikuarantin. Terus kene tahan. Tak boleh balik bilik.
Gua balik bilik sensorang. Packing benbarang dia dan hantar pada dia. Pastuh gua gi trening teater. Masa tuh badan gua pulak rasa sejuk-sejuk.
Balik jer ke bilik, gua telan dua aktipas, minum dua jag air, sebotol air mineral, stengah botol air 100 pelas. Gua tido.
Sok pagi tuh, badan gua makin panas. Gua pegi kelas. Tak tahan. Kelas kedua gua tak pegi, sebab aircond dia sejuk sangat. Badan rasa lemah, rasa nak muntah. Gua kuar kelas, balik bilik.
Gua capai kainsal, basahkan, dan lap kat badan. Gua tertido...
Bila kol 5.15, gua terjaga.
Direktor tepon, mau jumpa gua. Gua rasa dahi. Da tak panas. Cuma ada pening sikit-sikit..
Gua cakap kat kawan gua,
"Fuhh.. nasib baik tak mati.."
"Cakap la Alhamdulillah.."
"Alhamdulillah.."

"Skang rumate gua tak da, tinggal shin chan aja yang
temankan gua memalam"

7 tembakan:

  1. timah ( September 4, 2009 at 1:36 PM )

    ecece..da gune gua-lu skang nie..
    haha..!!
    ko x poie chek skali ko?

    farid eh yang kono tuh?
    sian dio..

  2. teddybiegirl ( September 4, 2009 at 9:18 PM )

    perghhh....
    mmg bgus@ btul tindakan ekau....
    hehehe....

  3. Mysterious Lady ( September 5, 2009 at 3:23 AM )

    samseng la ko ckp gua2 pulak
    mcm org zaman batu tinggl dlm guo pon ado
    roommate ko hntr g klinik, diri sendiri????

    jaga kesihatan elok2 =)

  4. kemashady ( September 5, 2009 at 11:39 AM )

    kerol...jg dr wei..h1n1 sgt bhye..tp klu ko sihat,mayb virus 2 xla hebat mane pon..klu serang,kite yg sihat bule baik..pape pn...psnn aku:
    -jauhkn dr dari org yg batuk2
    -yg demam.,
    -klu x sihat jmpe dr...

  5. ugly_toad ( September 5, 2009 at 3:11 PM )

    ala..cian nyer...
    kat romate ko..

  6. Kaloi ( September 6, 2009 at 11:36 AM )

    timah - ala sekali sekalo.. farid da sehat da..

    tedybear - mmg cemtuh pon kalo nak elok dari demam paneh.

    mysterious - aku kne wat report.. so malas nak gi klinik. time kasih atas nasihat anda..

    kema - terima kasih dr kema.. hehehe.. nanti kalo sakit, aku dtg klinik keluarga korang..

    uglytoad - aah.. kesian dia..

  7. diyana-san ( September 6, 2009 at 2:54 PM )

    farid ke?kesian die.go go farid!
    ko jago diri bebaik weh.
    kalo nak sihat rajin balek umah.
    mama masak sodap!
    along ija den tetiap minggu balik.
    mwahahhaa.
    jgn jeles keloii.